Hello :)
Jest już stanowczo za późno na pierwszy tego typu post jednak jest on wyzwaniowy tylko z nazwy. To po prostu moja czytelnicza spowiedź napisana z pobudek przedstawionych TU :) Teraz tak sobie patrzę i widzę, że zeszłoroczny post o tej tematyce napisałam w lipcu. Z tego wynika, że jestem całe dwa miesiące do przodu!
1/52
"Legenda Kella" - Andy Remic
Nowa historia bohatera emeryta, którego sława okazuje się być zdobyta w nieco krwawszy i mroczniejszy sposób. Jest to wstęp do "Kronik Mechanicznych Wampirów" zwanych Vaszynami. Nie do końca zrozumiałam ich historię i "mechanizmy" działania, jednak to ciekawy wątek stanowiący odskocznię od przygód tytułowego bohatera, jego wnuczki i bawidamka Saarka. Ta nowa rasa i momentami dowcipne dialogi między Kellem a Saarkiem są chyba jedynymi dostrzeżonymi przeze mnie plusami całej tej powieści. Książka napisana przez mężczyznę i dla mężczyzn (chłopców?).
Ocena: 5/10
2/52
"Mechaniczny książę" - Cassandra Clare
Druga część "Diabelskich Maszyn". Chyba za bardzo lubię wracać do tej serii :) Opis do przeczytania pod linkiem u góry lub TU :)
Ocena: niezmiennie 11/10
3/52
"Przemiana" - Margaret Mahy
Kolejna książka, którą mogę czytać na okrągło. Nietypowa opowieść o czarownicach, bowiem czarownicą jest chłopak. Główna bohaterka Laura przechodzi ciężką próbę aby ratować swojego braciszka z rąk podstępnego Carmody'ego. Trudy dorastania i rodzinne relacje przeplecione miłością i magią. Gdyby książka była dostępna (mój egzemplarz kupiłam za 1,7 zł (!) z jakiegoś antykwariatu pod Warszawą) to przeżywałaby z pewnością swój renesans.
Ocena: 10/10
4/52
"Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender" - Leslye Walton
Specyficzna opowieść rodziny Lavenderów, którą nie sposób streścić, czy zaszufladkować. Wyjątkowa będzie dobrym określeniem. W tej rodzinie dzieją się tak dziwne rzeczy, że podczas lektury spodziewałam się wszystkiego.
Ocena: 7/10
5/52
"Sekrety urody Koreanek" - Charlotte Cho
Wielokrotnie wspominana już przeze mnie na blogu książka, która niesamowicie wiele wniosła do mojego życia. Uważam, że każdy (nie tylko kobiety) powinien ją przeczytać. Zmienia nastawienie i podejście do tematu pielęgnacji dostarczając ogromną porcję wiedzy. Plusami są także zabawny styl pisarki i kawaii ilustracje :)
Ocena: 10/10
6/52
"Mumia zmartwychwstała" -Sir Arthur Conan Doyle
Kolejny zbiór opowiadań o Sherlocku Holmesie. Klasyka.
Ocena: 9/10
7/10
"Ferdydurke" - Witold Gombrowicz
Lektura szkolna. Jedyna lektura szkolna, przy której się śmiałam i czytałam "jeszcze jeden rozdział" bo byłam ciekawa co będzie dalej. Osobliwy styl pisarza przypominał mi trochę René Goscinnego i jego "Mikołajka". Na zdjęciu widnieją dziesiątki karteczek, którymi pozaznaczałam ważne fragmenty. To chyba wiele mówi o utworze.
Ocena: 7.5/10
8/10
"Krocząc w ciemności" - Leonie Swann
Jako że lubię owce nie mogłam sobie odmówić kolejnej książki autorki "Sprawiedliwości owiec" i "Triumfu owiec". Absurdalna powieść nie całkiem filozoficzna- tak określiła ją autorka i taki komentarz chyba najbardziej do niej pasuje. W poprzednich częściach Leonie była "ograniczona" przez owce, jednak tutaj dała pełny upust swojej wyobraźni. Dla fanów gatunku (którym ja jestem).
Ocena: 9/10
9/52
"Człowiek nietoperz" - Jo Nesbø
Kolejny kryminał znanego norwega. Zdążyłam się trochę znudzić fabułą zanim się rozkręciła, a potem książka się skończyła. Za to dowiedziałam się dużo o Australii i jej historii.
Ocena: 6/10
10/52
"Inferno"- Dan Brown
Czytana po raz kolejny. Kupiłam ją zaraz po premierze i zaczęłam czytać jeszcze w sklepie. Długo się jednak z nią męczyłam, znacznie bardziej lubiłam poprzednie części. Teraz, zanim do kin wejdzie ekranizacja, postanowiłam sobie przypomnieć oryginalną treść. I teraz wciągnęło mnie znacznie bardziej. Zwiedziłam całe Włochy (i nie tylko), przypomniałam sobie o problemie przeludnienia (strasznie mnie to teraz męczy, jestem chyba zbyt wrażliwa. Nie mam jednak takich planów jak Bertrand :D). Ogólnie powieść ma ode mnie duży plus, jak wszystkie przeczytane przeze mnie pozycje Browna i czekam z niecierpliwością na jesień.
Macie trailer :)
Na razie to tyle, nazbiera się to wpadnę znowu :)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz