24 maja 2016

Moje 52/2016 część 1



Hello :)

Jest już stanowczo za późno na pierwszy tego typu post jednak jest on wyzwaniowy tylko z nazwy. To po prostu moja czytelnicza spowiedź napisana z pobudek przedstawionych TU :) Teraz tak sobie patrzę i widzę, że zeszłoroczny post o tej tematyce napisałam w lipcu. Z tego wynika, że jestem całe dwa miesiące do przodu!


1/52

"Legenda Kella" - Andy Remic

Nowa historia bohatera emeryta, którego sława okazuje się być zdobyta w nieco krwawszy i mroczniejszy sposób. Jest to wstęp do "Kronik Mechanicznych Wampirów" zwanych Vaszynami. Nie do końca zrozumiałam ich historię i "mechanizmy" działania, jednak to ciekawy wątek stanowiący odskocznię od przygód tytułowego bohatera, jego wnuczki i bawidamka Saarka. Ta nowa rasa i momentami dowcipne dialogi między Kellem a Saarkiem są chyba jedynymi dostrzeżonymi przeze mnie plusami całej tej powieści. Książka napisana przez mężczyznę i dla mężczyzn (chłopców?).

Ocena: 5/10



2/52

"Mechaniczny książę" - Cassandra Clare

Druga część "Diabelskich Maszyn". Chyba za bardzo lubię wracać do tej serii :) Opis do przeczytania pod linkiem u góry lub TU :)

Ocena: niezmiennie 11/10




3/52

"Przemiana" - Margaret Mahy

Kolejna książka, którą mogę czytać na okrągło. Nietypowa opowieść o czarownicach, bowiem czarownicą jest chłopak. Główna bohaterka Laura przechodzi ciężką próbę aby ratować swojego braciszka z rąk podstępnego Carmody'ego. Trudy dorastania i rodzinne relacje przeplecione miłością i magią. Gdyby książka była dostępna (mój egzemplarz kupiłam za 1,7 zł (!) z jakiegoś antykwariatu pod Warszawą) to przeżywałaby z pewnością swój renesans.

Ocena: 10/10






4/52

"Osobliwe i cudowne przypadki Avy Lavender" - Leslye Walton

Specyficzna opowieść rodziny Lavenderów, którą nie sposób streścić, czy zaszufladkować. Wyjątkowa będzie dobrym określeniem. W tej rodzinie dzieją się tak dziwne rzeczy, że podczas lektury spodziewałam się wszystkiego.

Ocena: 7/10





5/52

"Sekrety urody Koreanek" - Charlotte Cho

Wielokrotnie wspominana już przeze mnie na blogu książka, która niesamowicie wiele wniosła do mojego życia. Uważam, że każdy (nie tylko kobiety) powinien ją przeczytać. Zmienia nastawienie i podejście do tematu pielęgnacji dostarczając ogromną porcję wiedzy. Plusami są także zabawny styl pisarki i kawaii ilustracje :)

Ocena: 10/10








6/52

"Mumia zmartwychwstała" -Sir Arthur Conan Doyle

Kolejny zbiór opowiadań o Sherlocku Holmesie. Klasyka.

Ocena: 9/10







7/10

"Ferdydurke" - Witold Gombrowicz

Lektura szkolna. Jedyna lektura szkolna, przy której się śmiałam i czytałam "jeszcze jeden rozdział" bo byłam ciekawa co będzie dalej. Osobliwy styl pisarza przypominał mi trochę René Goscinnego i jego "Mikołajka". Na zdjęciu widnieją dziesiątki karteczek, którymi pozaznaczałam ważne fragmenty. To chyba wiele mówi o utworze.

Ocena: 7.5/10






8/10

"Krocząc w ciemności" - Leonie Swann

Jako że lubię owce nie mogłam sobie odmówić kolejnej książki autorki "Sprawiedliwości owiec" i "Triumfu owiec". Absurdalna powieść nie całkiem filozoficzna- tak określiła ją autorka i taki komentarz chyba najbardziej do niej pasuje. W poprzednich częściach Leonie była "ograniczona" przez owce, jednak tutaj dała pełny upust swojej wyobraźni. Dla fanów gatunku (którym ja jestem).

Ocena: 9/10






9/52

"Człowiek nietoperz" - Jo Nesbø

Kolejny kryminał znanego norwega. Zdążyłam się trochę znudzić fabułą zanim się rozkręciła, a potem książka się skończyła. Za to dowiedziałam się dużo o Australii i jej historii.

Ocena: 6/10




10/52

"Inferno"- Dan Brown

Czytana po raz kolejny. Kupiłam ją zaraz po premierze i zaczęłam czytać jeszcze w sklepie. Długo się jednak z nią męczyłam, znacznie bardziej lubiłam poprzednie części. Teraz, zanim do kin wejdzie ekranizacja, postanowiłam sobie przypomnieć oryginalną treść. I teraz wciągnęło mnie znacznie bardziej. Zwiedziłam całe Włochy (i nie tylko), przypomniałam sobie o problemie przeludnienia (strasznie mnie to teraz męczy, jestem chyba zbyt wrażliwa. Nie mam jednak takich planów jak Bertrand :D). Ogólnie powieść ma ode mnie duży plus, jak wszystkie przeczytane przeze mnie pozycje Browna i czekam z niecierpliwością na jesień.


Macie trailer :)





Na razie to tyle, nazbiera się to wpadnę znowu :)

                                          

                                                  PODPIS

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz